Нүдний хараанд хамгийн сайн 6 хүнс - ГЭРЭЛТ ИРЭЭДҮЙГ ХАМТДАА БҮТЭЭЦГЭЭЕ

Нүдний хараанд хамгийн сайн 6 хүнс

Хэрэв та АНУ-д амьдардаг бол, харааны линз зүүх шаардлагатай 75 хувь хүмүүсийн нэг эсвэл нүдэнд цагаа буух өв чинд нэ рвэгдсэн 22 сая Америкчуудын нэг байж болох юм. Эдгээр итгэхийн аргагүй өндөр тоонууд бол бидний нүд хичнээн эмзэг мэдрэмтгий болохын илрэл юм. Монголд, Америк гээд хаана ч ялгаагүй хүн бүрийн зайлшгүй анхаарал халамж тавих шаардлагатай амин чухал эрхтний нэг бол яах аргагүй нүд юм.

Бидний хамгийн үнэт мэдрэхүйнүүдийн нэг нүд, харамсалтай нь тэрээр тун өртөмтгий бөгөөд бидний амьдралын хэв маяг гэх мэт гадны нөлөөнөөс болж байнга эрс дэлд орж байдаг. Нүдний хараа муудахыг бид хөгшрөлтөөс үүдсэн жам ёсны зүйл гэж үздэг боловч, үнэндээ нүдээ илүү урт удаан эрүүл байдлыг нь хангаж, хамгаалах хангалттай олон арга зам бий.

Жишээлбэл, та мхи та тахаа болих, комьпютерийн дэлгэцээс аль болох хол суух эсвэл зориулалтын нүдний шил хэрэглэх нь бидний нүдний аюулгүй, аз жаргалтай байдалд хувь нэмэрээ оруулна. Гэсэн хэдий ч бидэнд нүдээ эрүүл байлгаж, өв члөлөөс сэ ргийлэхэд шаардлагатай зарим төрлийн уургаар хангах эрүүл дэглэм гэж байдгийг та мэдэх үү? Доорх жагсаалтаас нүдэнд хэрэгтэй эрүүл хүнсийг мэдэж авч, өөрийн хооллолттойгоо харьцуулаарай.

1. Өндөгний шар

Та өндөгний шарыг холестролын хэмжээг ихэсгэнэ гэж үздэгээсээ болоод байнга цагаанаас нь ялгаж хэрэглэдэг бол энэ удаад дахиад нэг бодоод үзээрэй: Лос Анжелесын “Dougherty Laser Vision” нүдний эмнэлгийн захирал Paul Dougherty-ийн хэлснээр, өндөгний шар бол “lutein” хэмээх нүдэнд нэн чухал шаардлагатай шар пигмент антиоксидантийн гол эх үүсвэр юм.

Мөн өндөгний шаранд цайр агуулагддаг бөгөөд эдгээр 2 нэгдлүүд нь хөгшрөлтөөс үүсэх нүдний эвэрлэг бүрхэвчид толбо үүсэлт болон 65 наснаас эхлэн хүмүүсийн нүдний хараа муудалтын шалтгааныг удаашруулахад тусална. Өндөгний шарыг идэх хамгийн сайн арга нь юу вэ?

Түүхийгээр нь. Гэдэс тань өвдөх болов уу хэмээн санаа зовох хэрэггүй: түүхий өндгөнд чанаснаас илүү lutein агуулагддаг. Мөн бидний бие ногоон навч гэх мэт өөр бусад хүнснээс антиоксидант олж авах бүрэн боломжтой. Мөн олив болон кокосын тос lutein-аар баялаг байдаг.

2. Бууцай

Та юу ч хийдэг байлаа, ногоон ургамал идэхээ мартаж болохгүй. Чанасан бууцай, буржгар байцай, манжин гэх мэт навчит ургамлуудад нүдний эвэрлэг бүрхэвчид толбо үүсэх өв чин, нүдэнд цагаа унах гэх мэт нүдний ар хаг өв чний эрс длийг бууруулдаг болох нь нотлогдсон lutein болон zeaxanthin-ыг туйлын их хэмжээний агуулагддаг байна.

Хольсон ногоонуудаас хэрэгтэй зүйлээ олж авахад өндөгний шараас илүү хялбар байхгүй хэдий ч, тэдгээр хүнсний ногоонууд таны нүдний эрүүл мэндэд шаардлагатай antioxidant олж авах хамгийн сайн сонголт болж чадна. Хэрэгтэй үр дүнгээ хүртэхийн тулд хүнсний ногоогоо хамгийн сайн чанарын олив болон кокосын тосоор болгохоо мартуузай.

3. Яргай загас (ба бусад тослог загас)

Яргай загас, хар амар загас, туна загас, хар хайган загаснууд нь зөвхөн амттай биш, тэдгээрт бидний нүдний торлог бүрхэвч болон бүтцийг, нүд хуу райших хам шинж, ялангуяа хөгшрөлтөөс үүдэлтэй нүдний эвэрлэг бүрхэвчид толбо үүсэх өв чнөөс сэ ргийлэхэд тусалдаг омега-3 өөхний хү чил DHA-ээр нэн баялаг байдаг.

Эдгээр тослог загасны 2-оос 4 хэрчим нь нүдний эрүүл мэндийг бүрэн хангаж чадна. Гэвч хэрэв та далайн бүтээгдэхүүн хэрэглэдэггүй бол загасны тос юм уу, маалингны үрний тос болон үхрийн нүд жимсний үрний тос агуулсан хүнсний ногооноос шаардлагатай DHA-ээ нөхөж болох юм.

4. Berry ба цитрус жимс

Berry – ялангуяа алирс, нэрс жимснүүд нь таны нүдэнд зориулагдсан хамгийн эрүүл хүнснүүдийн нэг бөгөөд тэдгээр нь витамин A, C, E болон цайрын өндөр агууламжтай. Илүү дэлгэрэнгүй авч үзье: Витамин А бол нүдний үрэ вслээс сэ ргийлдэг хүчирхэг антиоксидант. Витамин С нь АНУ-д хараа гүйдлийн хоёрдох ерөнхий шалтгаан болоод байгаа нүдний даралтын (энэ нь нүдэнд байдаг даралт бөгөөд хэрэв үүнд хайхрамжгүй хандвал ихэсч, таны нүдний хараанд за налхий лнэ) эсрэг үйлчлэл үзүүлдэг байна.

Витамин E танд нүдэнд цагаа унах өв чнөөс сэ ргийлэхэд тусална. Харин цайр нь танд шөнөөр юм харахгүй байх өв чнөөс нүдийг хамгаалахад тусалдаг хүчирхэг минерал юм. Товчхондоо, энгийн нэг blueberry нь таны нүдний ертөнцийг хамгийн сайн байлгах хоол тэжээлийн томоохон нийлүүлэгч болдог.

Цитрус жимс нь танд нүдний өв чний эсрэг тэ мцэлд зориулагдсан өөр нэгэн туслагч бөгөөд тэд мөн л витамин С их хэмжээгээр агуулдаг. Бүх шаардлагатай эрдэс бодисыг авахын тулд олон төрлийн berry болон цитрус жимсийг ээлжлэн хэрэглэхийг танд санал болгож байна.

5. Лууван (болон бусад улбар шар өнгөтэй ногоонууд)

Лууван болон хулуу, амтат төмс, манго гэх мэт бусад улбар шар өнгийн бүтээгдэхүүн нь муудсан харааг сайжруулж ид шид бүтээхгүй ч гэсэн, тэд таны нүдний ерөнхий эрүүл мэндийг сайжруулахад тус болно. Үнэндээ, эдгээр жимс хүнсний ногоонд, өндөгний шар, навчит ургамалтай адил lutein агуулагддаг бөгөөд мөн хүний бие шингээж аваад витамин А болгон хувиргадаг beta-carotene–ий агууламжтай.

Бидний үзэж байгаагаар, витамин А бол нүдний эрүүл мэндэд туйлын ач тустай, тиймээс өдөр тутмын хоол хүнсэндээ лууван болон А витамин агуулсан хүнсний ногоо ашиглах хэрэгтэй.

6. Бүйлс

Бүйлс – бидний мэдэж байгаагаар нүдний эвэрлэг бүрхэвчид толбо үүсэлтийг удаашруулж, нүдэнд цагаа уналтаас хамгаалдаг витамин Е ээр баялаг маш олон төрлийн самарнууд байдаг. Өдөрт шаардлагатай тунгийнхаа ядаж хагасыг хүртэхийн тулд атга бүйлс болон витамин E-ээр баялаг хүнс, berry жимс идэхийг санал болгож байна.

Бид эрүүл мэнддээ тогтмол хяналт тавьж, өдөр тутам шаардлагатай эрдэс бодисоор хангах нь бидний үүрэг гэдгийг ойлгох хэрэгтэй. Эдгээр 6 зүйлийг өдөр тутмыг хоол хүнсэндээ ашиглахыг хичээгээрэй.

Шошго

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button